Odštampajte ovu stranicu
Datum kreiranja: 22.01.2014.

Blagica Zlatković

Dodatne informacije

  • Lični podaci

  • Datum rođenja: 20.09.1961.
  • Mesto rođenja: Roždace
  • Obrazovanje

  • Fakultet: Filozofski fakultet
  • Odsek / Grupa / Smer: Psihologija
  • Godina diplomiranja: 1985.
  • Spisak publikacija

  • Monografije i poglavlja u monografijama:
    • Petrović, D., Letrwyler, B., Zlatković, B., Mantel, C., Dimitrijević, B. (2013).  Teachers Intercultuaral Sensitivity – An Approach for Teacner Education, Institute for Internacional Cooperation in Education, Univesity of Teacher Education Zug (Switzerland); Institute of Psychology, Faculty of Philosofy, University of Beograde; Faculty of Teacner Education Vranje, Univesity of Niš, ISBN 978-86-916957-0-5.
    • Златковић, Б. (2007): Селф-концепт и успех у студирању (монографија), Врање, Учитељски факултет у Врању, IBSN 978-86-82695-44-8, COBISS.SR-ID 143750668; UDK 159. 923.2.07-057.875; 371.26:[378.6:37.

  • Knjige i udžbenici:
    • Златковић, Б. (2014). Психологија учења и наставе (уџбеник), Врање, Учитељски факултет у Врању, ISBN 978-86-6301-012-03, COBISS.SR-ID 208595468.
  • Radovi u časopisima sa IMPACT faktorom:

     

    • Zlatković, B. (2010). Konstantnost in variabilnost prediktorjev (napovedovalcev) uspeha, Didactica Slovenica-pedagoška obzorja, 3-4, Ljubljana, Pedagoška obzorja Novo mesto, Pedagoška fakulteta Ljubljana, Visokoškolsko središče Novo mesto, str. 36-46, UDK 311.17:37.042; UDK 371/372, ISSN 0353-1392
    • Bjekic, D., Zlatic, L., Zlatkovic, B., Stojiljkovic, S. (2008). Interaction Involvement of University Students of Prosocial Profession, International Journal of Psychology, 43(3/4), 306, IUPsyS – International Union of Psychological Science, ISSN 0020-7594, Online ISSN 1464-066X, http://www.tandf.co.uk/journals/pp/00207594.html
  • Radovi u ostalim časopisima:

    • Ristić, M., Zlatković, B. (2020). Coping with test situations end exam performance among students, Journal for Social Science „Teme“, XLIV, No 4,  ISSN 0353-7919 (Print), ISSN 1820-7804 (Online), UDK159.944.4:371.275-057.875, COBIS.SR-ID 559631, 159.953; https://doi.org/10.22190/TEME190626075R, pp. 1245-1259.
    • Zlatković B. I Ristić, M. (2019). Implicitna uverenja vaspitača o prirodi deteta i mogućnostima razvoja, Inovacije u nastavi, Vol 32, broj 4, Beograd, Učiteljski fakultet u Beogradu, ISSN 0352-2334 (štampano izdanje, ISSN 2335-0806 (online), UDK 159.922.7-053.4, doi: 10.5937/inovacije1904057Z, str. 57-68.

    • Леутвилер, Б., Петровић, С. Д., Ментел, К., Златковић, Б. (2018). Конструктивистички приступ интеркултуралном образовању, Годишњак Педагошког факултета у Врању, књига IX, 1/2018, ISSN 1820-3396, ISSN 2466-3905 , COBISS.SR-ID 221686284,УДК 37:316.722; 37.14, str. 107-121.

    • Zlatković, B., Petrović, D., Erić, M., Leutwyler, B., Jokić, T. (2017). Self-Regulatory Dimension of Teachers’ Intercultural Competence: Development and Psychometric Evaluation of New Scales, Psihološka istraživanja, Vol. XX (2), ISSN 0352-7379, p.199-220. M 51

    • Zlatković, B. & Petrović D. (2016). Interkulturalno obrazovanje budućih učitelja u Srbiji’ [Intercultural education of future class teachers in Serbia], u Petrović, D. i Jokić,T. (ured.) Interkulturalno obrazovanje u Srbiji – Regulativni okvir, stanje i mogućnosti [Intercultural Education in Serbia - The regulatory framework, state of art and opportunities], Beograd, Centar za obrazovne politike, str. 76-87, ISBN 978-86-87753-14-3.
    • Leutwyler, B., Mentel, C., Petrović, D., Dimitrijević, B., Zlatković, B. (2014). Teachers’ Beliefs about Inercultural Education: Different Levels of Intercultural Sensitivity in Schooling and Teaching, Educational Research, Vol 5 (8) pp. 280-289, ISSN: 2441-5161, DOI: http:/dx.doi.org/10.14303/er.2014.196, Available online@ http://www.interesjournals.org/ER Copyright © 2014 International Research Journals

    • Златковић, Б. (2014). Менторство у образовању из позиције ко-конструктивизма, Годишњак учитељског факултета у Врању, Врање, Учитељски факултет, ISSN 1820-3396, COBISS.SRID 174488844, UDK 371.14; 371.132; стр. 183-192.

    • Златковић, Б. (2013). Заступљеност наставних предмета из области психологије на учитељским/педагошким факултетима у Србији, Теме – часопис за друштвене науке, Ниш, ISBN 0353-7919, UDK 1+3, стр. 631-645. 
    • Милиојевић, М., Златковић, Б. (2013). Преглед најутицајнијих модела гласачког понашања, Годишњак учитељског факултета у Врању, Врање, Учитељски факултет, ISSN 1820-3396, COBISS.SRID 174488844, стр. 181-191.
    • Златковић, Б. (2012). Инклузивно образовање у Србији, Педагогически алманах, XX, 2/2012, Педагогически алманах, Универзитетско издавателство „Сб. Св. Кирил и Методий“, Велико Тьрново, Быгария, ISBN 1310-358X, str. 255-263.

    • Zlatković  B. & Mišić, D. (2012).  Teachers´ education for more flexible approach to character analysis in literary creations, Procedia- Social and Behavioral Sciences (ELSEVIER), Vol. 45, 486-492, doi: 10.1016/DS1877-0428(12)02884-4, ISSN: 1877/0428.

    http://www.sciencedirect.com/science/journal/18770428/45

    • Златковић, Б. (2012). Модел самовредновања наставе, Актуалъні питання, проблеми та перспективи развитку гуманітаристики у часному інформациійному просторі: нациналъний та интернаціоналъий аспекти, Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля, Украина, Частина II, ББК 60Я43, 3(045), стр. 161-168

    • Милојевић, М. и Златковић, Б. (2012). Мотивација постигнућа, развој и савремена теоријска одређења,  Годишњак Учитељског факултета у Врању (трећа година), 37.025:159.953.5ISSN 1820-3396, COBISS.SR – ID 174488844, str. 207-220.

    • Zlatković B. i Petrović, D. (2011) Inicijalno obrazovanje učitelja u Srbiji: analiza kompatibilnosti planova i programa učiteljskih fakulteta, Nastava i vaspitanje,  60 (4), UDK - 378.6:37(497.11)“2008“; 371.14, ID 188109324, ISSN: 0547-3330, COBISS: SR-ID 6026754, . str.651-663 (M 24)
    • Златковић, Б. (2011): Мултикултурализам у савременој школи, Годишњак учитељског факултета у Врању, Врање, Учитељски факултет, ISSN 1820-3396, COBISS.SRID 174488844, стр. 167-176.

    • Златковић, Б. (2010): Самоопажање студената у два временски удаљена мерења и предикција успеха у студирању, Годишњак учитељског факултета у Врању, Врање, Учитељски факултет, ISSN 1820-3396, COBISS.SRID 174488844, стр. 167-176.
    • Petrovic, D., Zlatkovic, B. (2009). Intercultural sensitivity of future primary school teachers, in Comparative Education, Teacher Training, Education Policy, social inclusion and Child psychology, volume 7, Bulgarian Comparative Education Society, ISBN 978-954-9842-14-2, str. 121-128.
    • Златковић, Б. (2009). Развој појма о себи и његово обликовање у васпитно-образовном раду, Методичка пракса (Часопис за наставу и учење), бр. 4, година IX, Београд, Учитељски факултет Врање, »Школска књига« ДОО, Београд, UDK: 37.032, ZUISSN 0354-9801,  стр. 1-12.
    • Златковић, Б. (2009). Самоопажање студента у два временски удаљена мерења и предикција успеха у студирању, Годишњак Учитељског факултета у Врању, Врање, Учитељски факултет, ISSN 035-5997; ISSN 1820-3396, COBISS:SR-ID 174488844, стр. 167-176.
    • Златковић, Б. (2009). Примена активног учења у образовању психолога, Примењена психологија – Образовање и развој, ISBN 978-86-7379-187-6; COBISS:SR-ID172037388, UDK 378.6:159.9]:378.147.6, стр. 87-99.
    • Златковић, Б. (2008): Самовредновање наставе преко релевантних активности ученика и постављених васпитно-образовних циљева, Врање,  Зборник радова Учитељског факултета , књига XII-XIII (ISSN0354-5997), COBISS.SR-ID 155301127, стр. 91-100.
    • Златковић, Б. (2007): Социометријски статус ученика ромске етничке групе, Иновације у настави (часопис за савремену наставу), VII. 20, Београд, Учитељски факултет, (ISSN0352-2334), COBISS. SR-ID 4289026, UDK 316.344.7::376.1-054.57 стр. 70-78.
    • Златковић, Б. (2006): Особине личности студената учитељског факултета и студената психологије, Ниш, Годишњак за психологију, vol.4. No 4-5 (ISSN 1451-5407), УДК 159.923.3-057.87, стр. 159-170.
    • Златковић, Б. (2004): Негативно самоопажање и образовна постигнућа, Врање, Зборник радова Учитељског факултета , књига XI (ISSN0354-5997), COBISS.SR-ID 155301127, стр. 75-83.
    • Златковић, Б. (2003): Селф- концепт и образовно постигнуће, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига X (ISSN0354-5997), COBISS.SR-ID 155301127,стр. 199-208.
    • Златковић, Б. (2002): Кибернетички модел димензија личности у дискриминативној анализи студената учитељског факултета и студената психологије, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига IX (ISBN 86-82695-06-5), 97-109.
    • Златковић, Б. (2001): Социјални статус ромске деце у одељењском колективу, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига VIII (ISSN0354-5997), 169-182.
    • Нешић, В., Златковић, Б. (2000): Од осећаја равнотеже и звука до естетске осетљивости, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига VII (ISSN0354-5997), стр. 25-41.
    • Златковић, Б. (2000): Сагласност особина личности будућих учитеља са савременим васпитно-образовним процесом, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига VII (ISSN0354-5997), стр. 123-135.
    • Златковић, Б.(1998): Социјални идентитет студената учитељског факултета и студената психологије, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига V (ISSN0354-5997), стр. 47-62.
    • Златковић, Б.(1997): Мотиви за избор учитељске професије, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига IV (ISSN0354-5997), стр. 109-114
    • Златковић, Б.( 1996 ): Професионална активност младог учитеља, Врање, Зборник радова Учитељског факултета, књига III (ISSN0354-5997), стр. 193-200
  • Radovi na naučnim skupovima međunarodnog značaja:

    • Zlatković, B. (2017). Intercultural sensitivity of future teachers – basis of intercultural education, Third International Conference „Education across Borders“ Education and Research across Time and Space (1100th Deat Anniversary of St. Clement of Ohrid), University “St. Kliment Ohridski” Faculty of Education Bitola, 6-7. October 2016, Bitola, p. 947-954, ISBN 978-9989-100-51-2
    • Petrović, D., Zlatković, B., Jokić, T., Erić, M., Dimitrijević, B., Leutwyler, B. (2016). Competences for intercultural education: conceptualization and empirical findings. International Psychological Applications Conference and Trends. Lisbon: World Institute for Advanced Research and Science, 355-359.
    • Zlatković, B. (2016). Qualitative analysis pedagogical-educational goals in the written scenarios of class teachers’ and subject teachers’ classes, in Individual Thematic Procedia Individual and Environment, Department of Psychology, Faculty of Philosophy, University of Nis, UDK 37.017:371.214.14; 371.213.1:371.321.2, ISBN 978-86-7379-418-1, COBISS.SR-ID 225867020, p. 313-320.

    ·    

    Lewtwyiler, B., Mantel, C., Zlatković, B., Petrović, D.,  Dimitrijević, B., (2013). Teachers‘ Beliefs about Intercultural Education: A Conceptual Approach and Empirical Findings, ECER 2013, Creativity and Innovation in Educational Research, Istanbul. www.eera-ecer.de/ecer2013/

    ·      Petrović, D.,  Lewtwyiler, B., Mantel, C., Dimitrijević, B., Zlatković, B. (2013). Exploring how different teacher perspectives on cultural difference are translated into teaching practice, Intercultural Counselling and Education in the Glogal World, Verona, Italy, Abstract book, p. 92. www.eera-ecer.de/...2013/conference-intercultura...

    • Zlatković  B. & Mišić, D. (2012).  Education of teachers for comparative approach to the analysis of characters in novels for children and recognition of socialization modeslin literary textsin different pwriods of time,Design Learning on the 10th-11th of May 2012, Helsinki, The Abstract book of the theme groups, str. 34

    http://blogs.helsinki.fi/designlearning/files/2012/04/ABSTRACT-BOOK-2012-WWW.pdf

    • Zlatković, B. (2009): Multiculturalism as Educational Goal in Modern Education, Abstracts of the International symposum on „Multicultarlism in Education“, 10. June 2009, Isparta, TÜRKIYE, str. 4-5.
    • Zlatkovic, B. (2010): Principles and aims of humanistic education, Book of abstracts Fifth scientific congress: „Education for a human society“, Faculty of pedagogy „St. Kliment Ohridski“, Skopje.
    • Zlatković, B. (2011). Individualizovani pristup u radu sa decom – značajna kompetencija nastavnika za predškolsko vaspitanje i osnovno obrazovanje, Internacional scientific conference of the Balkan Association of Pedagogical and related Faculties „Initial training of preschool and elementary school theachers“ Ohrid.
    • Златковић, Б (2010): Настава књижевности за децу у функцији развоја социјалне интелигенције, Тематски зборник Савремени тренутак књижевности за децу у настави и науци, Учитељски факултет у Врању, COBISS.SR-ID 176368140, ISBN 987-86-82695-78-3, стр. 399-409.
    • Stanojević, D., Zlatković, B., Stojanović, S. (2008): Motivacija za školsko postignuće u kontekstu kooperativnih nastavnih situacija učenja učenika, Pedagogija i društvo znanja – Zbornik simpozijuma (Vol. 2), Zagreb, Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet u Zagrebu, str. 379-387, ISBN 978-953-7210-12-0.
  • Radovi na domaćim naučnim skupovima:

    • Златковић, Б. (2020). Перцепција квалитета живота старих особа, у: Здравковић, Д. (ур). Унапређивање квалитета образовног процеса о старости и старијима (тематски зборник), ISBN 978-86-6301-033-8, COBISS.SR-ID 283214860, стр. 74-85. http://www.pfvr.ni.ac.rs/dokumenti/tekstovi/99_1_Zbornik_Unapredjivanje_obrazovnog_procesa_o_starosti_i_starijima_-_za_sajt.pdf

    • Златковић, Б. (2014). Квалитативна анализа активности ученика у писаним сценаријима за час наставника разредне и предметне наставе, у: Денић, С (ур). Могућности модификовања методике васпитно-образовног рада и методике разредне наставе, ISBN 978-86-6301-018-5, COBISS.SR-ID 212581132, стр. 47 -55

    • Zlatković, B. (2013). Navike čitanja, preferencije i način izbora književnih tekstova učenika nižih razreda osnovne škole, u: Denić, S. (ur). Knjževnost za decu i njena uloga u vaspitanju i obrazovanju dece školskog uzrasta, Učiteljski fakultet u Vranju, ISBN 978-86-6301-005-5; COBISS.SR-ID 199702540, str. 124 – 138.

      Златковић, Б. (2012). Имплицитно разумевање доприноса књижевних текстова развоју дететета код васпитача, Тематски зборник Књижевност за децу и њена улога у васпитању и образовању деце предшколског узраста, Учиутељски факултет у Врању, ISBN 978-86-82695-92-9; COBISS.SR-ID 193002508, стр. 195-205.
    • Златковић, Б. (2012). Допринос школе позитивном самоопажању ученика, Тематски зборник радова Личност и образовно-васпитни рад, Ниш, Филозофски факултет, ISBN 978-86-7379-256-9, COBISS.SR-ID 193481228, UDK 159.923.2:371, стр. 62-72.
    • Zlatković, B., Stojmenović, M. (2012). Empatičnost nastavnika predmetne i razredne nastave, Zbornik radova Nauka i identitet, knjiga 6, tom 2, Pale, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, Filozofski fakultet Pale, str. 669-682, ISBN 978-99938-47-39-7, COBISS.BH-ID2728472   

    • Златковић, Б., Трајковић, Ј. (2012). Самопоштовање и школски успех ученика основне школе, Тематски зборник радова Психички развој, ментално здравље и рад, Ниш, Филозофски факултет, ISBN 978-86-7379-258-3, COBISS.SR-ID 193638412, UDK 159. 923.2:371.26, стр. 76-87.
    • Zlatković, B. (2011). Razvijanje kompetencija učitelja za individualizovani pristup u radu sa učenicima u procesu inicijalnog obrazovanja, Nastava i učenje-stanje i problemi, Užice, Učiteljski fakultet, ISBN 978-86-80659-92-1, UDK 371.13, str. 255-264.
    • Zlatković, B. (2011). Obrasci afektivne vezanostiu „Nečistoj krvi“ Borisava Stankovića, Tematski zbornik Nečista krv Borisava Stankovića, sto godina posle (1919-2010), Vranje, Učiteljski fakultet u Vranju, COBISS.SR-ID 184392460, ISBN 978-86-82695-80-6, str. 327-341.
    • Zlatković, B., Milojević, M, (2011). Obrazovanje učitelja usmereno na ishode učenja, Tematski zbornik Učitelj u balkanskim kulturama, Vranje, Učiteljski fakultet u Vranju, COBISS.SR-ID1862011000, ISBN 978-86-82695-82-0, str. 280-291.
    • Zlatković, B. (2011). Odnosi sa vršnjacima u „školi u prirodi“ kao faktor socijalizacije iz pozicije različitih teorijskih pristupa, Tematski zbornik Škola u prirodi kao faktor socijalizacije i mogućnost suzbijanja nasilja, Vranje, Učiteljski fakultet u Vranju, COBISS.SR-ID 185612300, ISBN 978-86-82695-81-3, str. 91-98.
    • Златковић, Б. (2011). Анксиозност и школски успех ученика основне школе, Књига резимеа са међународног научног скупа „Савремени трендови у психологији“, Филозофски факултет Универзитета у Новом Саду,  ISBN 978-86-6065-080-3, CIP –159. 9 (048. 3), COBISS. SR – ID: 266710023, стр. 110-112.
    • Златковић, Б., Стојменовић, М. (2011): Ставови наставника предметне и разредне наставе према интеграцији деце са тешкоћама, Књига резимеа са 59. Научно-стручног скупа – Идентитет и друштвене промене– Сабор психолога Србије 2011., Соко бања, Друштво психолога Србије, ISBN 978-86-83797-85-1, COBISS.SR-ID 183870988, CIP 159.9(048), стр. 99-100.
    • Златковић, Б., Петровић, Д. (2011). Компатибилност планова и програма учителјских факултета у Србији, Књига резимеа са Међународног научног скупа „Школа као чинилац развоја националног и културног идентитета и проевропских вредности: образовање и васпитање-традиција и савременост, ISBN 978-86-7604-096-4, стр. 98-99. 
    • Златковић, Б., Милојевић, М. (2010). Представе о половима у основношколским уџбеницима-принципи равноправности или очување традиционалног културног обрасца, Могућност националног васпитања у време глобализације (тематски зборник), Врање, Учитељски факултет у Врању, CIP 37:316.324.8; ISBN 978-86-82695-71-4; COBISS:SR-ID 176593932; стр. 173-182.
    • Milojević, M., Zlatković, B. (2010). Neke psihometrijske karakteristike skale emocionalne empatije, Knjiga rezimea XVI naučnog skupa Empirijska istraživanja u psihologiji, Beograd, Filozofski fakultet, ISBN 978-86-86563-29-3, CIP 159.9.072(048.3), str. 123-124.
    • Златковић, Б., Стојановић, С., Станојевић, Д. (2010). Процена педагошке ефикасности наставника у образовању будућих учитеља, Унапређивање образовања учитеља и наставника-од селекције до праксе, (vol. 2), Педагошки факултет у Јагодини, ISBN 978-86-7604-080-3, COBISS.SR-ID 176387852, UDK 371.136, str. 236 – 276.  

    ·         Zlatković, B., Bjekić, D., Zlatić, L. (2009). Self koncept aktivnih i budućih učitelja, Banjalučki novembarski susreti „Naučna i duhovna utemeljenost društvenih reformi“, Banjaluka, Univerzitet u Banjaluci, Knjiga rezimea, str. 56-57.

    • Petrović, D., Zlatković, B. (2009): Etnocentrizam budućih nastavnika razredne nastave, Knjiga rezimea sa naučno-stručnog skupa Savremeni trendovi u psihologiji, Novi Sad, Filozofski fakultet, str. 117-118, ISBN 978-86-6065-025-4; COBISS.SR-ID243119623, str. 117-118.
    • Zlatković, B., Petrović, D. (2009): Izraženost socijalne distance kod studenata učiteljskog fakulteta, Knjiga rezimea sa naučno-stručnog skupa Savremeni trendovi u psihologiji, Novi Sad, Filozofski fakultet, str. 115-117, ISBN 978-86-6065-025-4; COBISS.SR-ID243119623, str. 115.
    • Petrović, D; Zlatković, B. (2009): Kulturna inteligencija studenata učiteljskog fakulteta, Knjiga rezimea sa 57. naučno stručnog skupa " Sabor psihologa Srbije", Beograd, Društvo psihologa Srbije (ISBN 978-86-83797-70-7), COBISS.SR-ID 167350796, str. 126-127.
    • Златковић, Б. (2008): Предиктори успеха у студирању студената учитељског факултета у различитим наставним областима, Зборник радова »Личност, професија и образовање«, Ниш, Филозофски факултет, ISBN 978-86-7379-169-2, UDK 37.015.3-057.875,  стр. 183-200.
    • Златковић, Б. (2007): Социјални портрет будућих учитеља, Ниш, Примењена психологија (Школа и професија) - зборник радова (ISBN 978-86-7379-138-8), COBISS.SR-ID 143222028, стр. 141-157.
    • Zlatković, B. (2007): Prediktori uspeha u studiranju studenata učiteljskog fakulteta po godinama studija, Knjiga rezimea sa 55. naučno stručnog skupa " Sabor psihologa Srbije", Beograd, Društvo psihologa Srbije (ISBN 978-86-83797-57-8), COBISS.SR-ID 140360716, str. 119-120.
    • Zlatković, B. (2005): Prediktori uspeha u studiranju studenata učiteljskog fakulteta, Knjiga rezimea sa 53. naučno stručnog skupa " Sabor psihologa Srbije", Beograd, Društvo psihologa Srbije, str. 89-90.
    • Златковић, Б. (2006): Селф-концепт студената учитељског факултета и студената психологије, Ниш,  Примењена психологија - зборник радова (ISBN 86-7379-106-5), COBISS.SR-ID 131919884, стр. 299-308.

    ·         Zlatković, B., (2000): Inventar ličnosti NEO-PI-R u diskriminativnoj analizi studenata učiteljskog fakulteta i studenata psihologije, Knjiga rezimea sa VI naučnog skupa "Empirijska istraživanja u psihologiji", Beograd, Institut za psihologiju, Laboratorija za eksperimentalnu psihologiju, str. 32-33.

    ·         Zlatković, B., (1999): Konativne osobine studenata učiteljskog fakulteta i studenata psihologije, Knjiga rezimea sa 47. naučno stručnog skupa " Sabor psihologa Srbije", Beograd, Društvo psihologa Srbije, str. 90-91.

Poslednji put izmenjeno ponedeljak, 17 januar 2022 22:01