М14 Рад у тематском зборнику међународног значаја
Cvetković, M. (2009). Peers as a support to education of hyperactive children. In Sipitanou, A. & Galevska Angeloska, N. (Eds.). 12th International conference on inclusive education in the Balkan countries: Policy and practice (pp. 643-648). Thessaloniki, Greece: Kyriakidis Brothers. ISBN 978-960-467-198-4
Gavrilović, D. & Cvetković, M. (2013). A Priest on the Border – Two Sides of a Coin. In Đorđević, B. D. (Ed.), On Religion in the Balkans (pp. 83–95). Niš and Sofia: YSSSR and “Ivan Hadjyiski” Institute for Social Values and Structures. ISBN 978-86-86957-15-3 (YSSSR) ISBN 978-954-91428-6-0 („Ivan Hadjyiski“)
Pavlović, D., & Marković, M. (2024). Face-to-Face or Online Classes? Rethinking University Education. In D. Mandić, U. Šuvaković, D. V. Stanković (Eds.), Education Through the COVID-19 Pandemic (Vol. 2) – Socio-humanistic aspects (p. 411–424). Belgrade: University of Belgrade – Faculty of Education, 3.6.2023. https://doi.org/10.18485/uf_edu_covid19.2024.2.ch4; ISBN (for publishing unit) 978-86-7849-341-6; ISBN (for Vol. Two) 978-86-7849-343-0; COBISS.SR-ID 160264713.
M42 Монографија националног значаја
Трифуновић, В. и Цветковић, М. (2012). Грађанско васпитање и идентитет. Јагодина: Педагошки факултет. ISBN 978-86-7604-088-9 COBISS.SR-ID 194689548
Здрaвкoвић, Д., Maркoвић, M. и Joвaнoвић, M. (2016). Oбрaзoвни рeсурси у пoгрaничjу истoчнe и jугoистoчнe Србиje. Ниш: Maшински фaкултeт Унивeрзитeтa у Нишу: JУНИР, Нoви Сaд: Прoмeтej. ISBN 978-86-515-1122-9, COBISS.SR-ID 306671879.
Maркoвић, M. (2020). Вршњачко насиље у школи: Какви су академски и социјални корелати за укључене ученике? Ниш: Филозофски фaкултeт Унивeрзитeтa у Нишу. ISBN 978-86-7379-548-5, DOI: https://doi.org/10.46630/vns.2020.
Marković, M. (2025). Prevencija vršnjačkog nasilja u školskom kontekstu. Niš: Filozofski fakultet. ISBN 978-86-7379-674-1 https://doi.org/10.46630/pvn.2025 COBISS.SR-ID 172901129
М44 Рад у тематском зборнику водећег националног значаја
Цветковић, М. и Тодоровић, Д. (2012). Александровац (Бабушница). У Ђорђевић, Б. Д., Стевановић, Ђ. и Тодоровић, Д. (Ур.), Село у пограничју источне и југоисточне Србије (стр. 263–288). Београд: Службени гласник и Завод за проучавање села. ISBN 978-86-87067-11-0 ISBN 978-86-519-1213-2 COBISS.SR-ID 192619020 UDK 316.335.55 (497.11-12 Александровац) 314.83 (497.11-12 Александровац)
Гавриловић, Д. и Цветковић, М. (2013). Осуђен на самоћу – Мирко Станковић из Раљина (Бабушница). У Милошевић Радуловић, Л., Петровић, Ј. и Илић Крстић, И. (Ур.), Старији људи у пограничју источне и југоисточне Србије (стр. 187–205). Београд и Ниш: Службени гласник и Машински факултет Универзитета у Нишу. ISBN 978-86-519-1697-0 ISBN 978-86-6055-040-0 COBISS.SR-ID 199786508 UDK 316.334.7-053.9(497.11-12), 929-053.9(497.11-12)
Гавриловић, Д. и Цветковић, М. (2014). Драгослав Манић Форски. У Тасић, Д. М., Здравковић, Д. и Крстић, Д. (Ур.), Људи из пограничја говоре(стр. 143-162). Врање: Учитељски факултет. ISBN 978-86-6301-008-6 COBISS.SR-ID 204464396 UDK 316.334.55 323.15
Цветковић, М. и Гавриловић, Д. (2014). Породично газдинство Стојадиновић из Александровца (Бабушница). У Ђорђевић Б. Д. и Вуковић, М. (Ур.), Породично газдинство у пограничју источне и југоисточне Србије (стр. 111-133). Нови Сад и Ниш: Прометеј и Машински факултет Универзитета у Нишу. ISBN 978-86-515-0899-1 (Прометеј) ISBN 978-86-6055-047-9 (МФН) COBISS.SR-ID 284764679 UDK 316.334.55: 631.115.11 (497.11 Александровац)
Цветковић, М. и Гавриловић, Д. (2014). Вашар у Љуберађи некада и сада (Бабушница). У Ђорђевић, Б. Д., Тодоровић, Д. и Крстић, Д. (Ур.), Вашар у пограничју источне и југоисточне Србије (стр. 221-250). Нови Сад и Ниш: Прометеј и Машински факултет Универзитета у Нишу. ISBN 978-86-515-0898-4 (Прометеј) ISBN 978-86-6055-046-2 (МФН) COBISS.SR-ID 284766727 UDK 394.6(497.11 Љуберађа)
Марковић, М. и Гавриловић, Д. (2014). „Ситно коло до кола“: хармоникаш Часлав Љубеновић (Бабушница). У Ђорђевић, Б. Д., Трифуновић, В. и Драговић, Њ. (Ур.), Узорник у пограничју источне и југоисточне Србије (стр. 209-224). Нови Сад и Ниш: Прометеј и Машински факултет Универзитета у Нишу. ISBN 978-86-515-0933-2 (Прометеј) ISBN 978-86-6055-058-5 (МФН) COBISS.SR-ID 208769804 UDK 78(497.11 Babušnica): 929 Ljubenović Č.
Марковић, М. и Гавриловић, Д. (2014). Учитељ у пограничју – пример ентузијасте (Бабушница). У Јовановић, М., Здравковић, Д. и Трифуновић, В. (Ур.), Учитељ у пограничју источне и југоисточне Србије. (стр. 119-133). Ниш: Филозофски факултет у Нишу. ISBN 978-86-7379-353-5 COBISS.SR-ID 212176140 UDK 371.312.1:37.017(497.11 Бабушница)
Марковић, М. и Гавриловић, Д. (2014). Обућарски занат у бабушничком крају (Бабушница). У Крстић, Д., Ђорђевић, Б. Д. и Марковић Крстић, С. (Ур.). Занатлија у пограничју источне и југоисточне Србије (стр. 257-274). Нови Сад и Ниш: Прометеј и Машински факултет у Нишу. ISBN 978-86-515-0992-9 COBISS.SR-ID 292706567 UDK 685.3:39(497.11 Babušnica)
Гавриловић, Д. и Марковић,М. (2015). Драгослав Манић Форски. У Ђорђевић, Б. Д., Тодоровић, Д. и Петровић, Ј. (Ур.), Пограничје (стр. 207-220). Ниш: Машински факултет, ЈУНИР. ISBN 978-86-86957-16-0 (Јунир) COBISS.SR-ID 219907596 UDK 316.334.55 323.15 (рaд пoнoвo штaмпaн)
Marković, M. (2024). Škola ima, a gde su đaci? (Zvonce, Strelac – Babušnica). U A. Kostadinović i D. Đorđević (ur.), Lepa sela lepo kopne: sociološki zapisi o ljudima i selima jugoistočne Srbije (str. 233-247). Novi Sad: Prometej, Niš: Fakultet za pravo, bezbednost i menadžment „Konstantin Veliki“. ISBN 978-86-515-2247-8; COBISS.SR-ID 137343497
М45 Рад у тематском зборнику националног значаја
Цветковић, М. (2009). Концепције и аспекти развоја курикулума усмереног ка ученику. У Стефановић-Станојевић, Т., Видановић, С. и Анђелковић, В. (Ур.), Образовање и развој, тематски зборник радова(стр. 5-25). Ниш: Филозофски факултет. ISBN 978-86-7379-187-6 COBISS.SR-ID 172037388 UDK 371.214.11
Marković, M. (2017). Bullying prevention and intervention action of the school – ranges and limitations. In Đigić, G. (Ed.), Contemporary psychology and practice, International thematic proceedia from 12th International Conference DAYS OF APPLIED PSYCHOLOGY 2016. (pp. 309-321). Niš: Filozofski fakultet (Departman za psihologiju). UDC: 316.624-057.874. ISBN: 978-86-7379-422-8
Maркoвић, M. и Стaнисaвљeвић Пeтрoвић, З. (2017). Шкoлскa пeдaгoгиja кao студиjски прeдмeт нa висoкoшкoлским устaнoвaмa у Србиjи. У Димитриjeвић, Б. и Ђигић, Г. (Ур.), Друштвeнe нaукe пред изазовима савременог друштва (тeмaтски збoрник рaдoвa, тoм 1). Ниш: Филoзoфски фaкултeт, стр. 497-506. UDK 37.015:371.3, ISBN 978-86-7379-466-2
Maркoвић, M. (2018). Развој компетенција наставника за инклузивно образовање. У Благојевић, Б. (Ур.), Место и улога друштвено-хуманистичких наука у савременом свету, Тематски зборник радова са научног скупа Нaукa и сaврeмeни унивeрзитeт 7. Књига 2. Ниш: Филoзoфски фaкултeт. UDK 376:371.213, ISBN: 978-86-7379-487-7 COBIS .SR -ID 270013452
Marković, M. (2018). The application of sociometry in the field of education – achievements and limitations. In Dimitrijević, B. & Panić, D. (Eds.), Psychology in and around us, International thematic proceedia from 13th International Conference DAYS OF APPLIED PSYCHOLOGY 2017. (pp. 27-40). Niš: Faculty of Philosophy. UDC: 37.012:303.682, ISBN: 978-86-7379-481-5, COBISS.SR-ID: 267991308
Marković, M. (2021). Identification and inclusion of musically gifted children within the system of education. In Koskarov, Lj. (Ed.), Conditions and perspectives in the music and ballet education, International thematic proceedings from the International Balkan Conference 2020. (pp. 361-366). North Macedonia, Skopje: State Music and Ballet School Center “Ilija Nikolovski – Luj”, Ministry of culture and Ministry of education and science. ISBN: 978-9989-2706-4-2 (Skopje: State Music and Ballet School Center “llija Nikolovski – Luj”, 22-25.10.2020.)
Marković, M. & Stanisavljević Petrović, Z. (2021). Application of digital technologies in the field of music education. In Koskarov, Lj. (Ed.), Conditions and perspectives in the music and ballet education, International thematic proceedings from the International Balkan Conference 2020. (pp. 381-390). North Macedonia, Skopje: State Music and Ballet School Center “Ilija Nikolovski – Luj”, Ministry of culture and Ministry of education and science. ISBN: 978-9989-2706-4-2 (Skopje: State Music and Ballet School Center “llija Nikolovski – Luj”, 22-25.10.2020.)
Markovic, M., & Vujovic, M. (2021). Online teaching as a response of a higher education institution to crisis caused by COVID19. In I. Roceanu, L. Ciolan, C. Radu, Ș. Trăușan Matu, & I. A. Stefan (Eds.), eLearning and Software for Education": Education & Technology in (Post)pandemic times, 1 (219-227). Publisher: Adl Romania, ISSN 2066-026X. DOI: 10.12753/2066-026X-21-029, 22-23 April 2021.
Marković, M. (2021). Pretpostavke efikasne onlajn nastave u visokom obrazovanju. U S. Marinković (ur.), Nauka, nastava i učenje u izmenjenom društvenom kontekstu, Zbornik radova sa međunarodnog naučnog skupa (str. 17-30), 22.10.2021. Užice: Pedagoški fakultet. ISBN: 978-86-6191-065-4, DOI: 10.46793/NNU21, UDK 378.147:004.738.5
Марковић, M. (2022). Идентификација и инклузија даровитих ученика у настави језика и књижевности. У Снежана Гудурић, Јасмина Дражић, Марија Стефановић (ур.) Језици и културе у времену и простору X/3 (стр. 365-373), 20.11.2021. Нови Сад: Филозофски факултет. ISBN 978-86-6065-719-2, УДК 371.3:[159.928.23:81’233] 371.3:[159.928.23:81+82] COBISS.SR-ID 82655753
Marković, M. (2022). Digitalno nasilje među učenicima – Da li su učenici sa invaliditetom, razvojnim smetnjama i teškoćama posebno ranjiva grupa?. U B. Drašković, J. Kleut i S. Milinkov (Ur.), Digitalne medijske tehnologije i društveno-obrazovne promene 10 (str. 225-237), zbornik sa naučnog skupa Bridges of media education, 27-28. maj 2022. Novi Sad: Filozofski fakultet. ISBN 978-86-6065-752-9 COBISS.SR-ID 107140617 UDK: 316.773.4-056.24 UDK: 316.472.4:004.738.5]-057.87
Marković, M., Pavlović, D., & Mamutović, A. (2021). Students’ experiences and acceptance of emergency online learning due to COVID-19. Australasian Journal of Educational Technology, 37(5), 1-16. ISSN 1449-3098, DOI: 10.14742/ajet.713, SSCI LISTA, IF=3,865 M21a
М23 Рад у међународном часопису
Markovic, M., Spasenovic, V. & Stanisavljevic Petrovic, Z. (2017). The School System and New Media – Reasons in Favour of Integration. Bulgarian Journal of Science and Education Policy (BJSEP), 11 (1), 67-82. Sofia: St. Kliment Ohridski, University of Sofia. ISSN 1313-9118 http://bjsep.org/getfile.php?id=231
Marković, M., Mamutović, A. & Stanisavljević Petrović, Z. (2019). Parents´ attitudes towards children´s adjustment to a pre-school institution. Journal for Educators, Teachers, and Trainers, 10 (2), 137-151. ISSN 1989 – 9572 (Časopis u WOS-u)
Markovic, M., Stanisavljevic Petrovic, Z. and Spasenovic, V. (2017). Changes in the School System – New Media and Learning (Proceedings Paper). Could technology support learning efficiency?, 1, 160-166. ISSN 2066-026X, DOI: 10.12753/2066-026X-17-024
Mamutovic, A., Markovic, M., Stanisavljević Petrovic, Z. (2020). Computer games and cognitive development of preschool children. "eLearning sustainment for never-ending learning", 1, 48-56. DOI: 10.12753/2066-026X-20-006, ISSN 2066-026X
Marković, M., & Stanisavljević Petrović, Z. (2021). Co-operation and partner relationships in pre-school education and upbringing – parental satisfaction. Teme, 45(2), 525−543. https://doi.org/10.22190/TEME200328031M, UDK 373.21-055.52, ISSN: 0353-7919 (Print), 1820-7804 (Online), COBISS.SR-ID 559631
Marković, M., Stanisavljević Petrović Z., & Mamutović, A. (2022). Inkluzija u sistemu državnih predškolskih institucija Srbije iz perspektive roditelja. DHS – Društvene i humanističke studije, 4(21), 695-720. DOI 10.51558/2490-3647.2022.7.4.695 UDK 376.1:373.2 ISSN: 2490-3604 (print), ISSN: 2490-3647 (online), Erih plus
Marković, M., & Stanisavljević Petrović, Z. (2023). Percepcije studenata o primeni Google Meet aplikacije u univerziteskoj nastavi nakon izbijanja pandemije Covid-19. Naša škola, 29(1), 65-85. ISSN: 2303-7091 U DK: 004.738.5:[616.98:578.834, DOI: 10.7251/NSK2301065М, COBISS.RS-ID 139576577, Erih plus
Marković, M., i Stanisavljević Petrović, Z. (2023). Evaluacija postignuća u onlajn nastavi iz perspektive studenata. Radovi Filozofskog fakulteta, 25, 147-165. ISSN 1512 – 5858, e-ISSN 2232-8343, UDK: 371.3:004-057.87, DOI: 10.7251/RFFP2325147M, Erih plus
Божић, С., и Марковић, М. (2024). Превенција вршњачког насиља кроз реализацију наставних садржаја – Пример наставе српског језика и књижевности у основној школи. Иновације у настави, 37(1), 32-42. UDK 316.624-057.874; 159.922.7; 176.8:82-342, https://doi.org/10.5937/inovacije2401032B, ISSN 0352-2334 (Штампано издање), ISSN 2335-0806 (Online)
Marković, M., Stanisavljević Petrović, Z. i Mamutović, A. (2024). Partnerstvo predškolske ustanove i lokalne zajednice iz perspektive roditelja. Sinteza: Časopis za humanističke i društvene nauke, 5(1), 65-82. UDK 373.2.022:37.018.26, ISSN 2712-1291 (Online), ISSN 2712-1259 (Print) https://doi.org/10.7251/SIN2401004M Erih plus
Marković, M., Stanisavljević Petrović, Z., & Pavlović, D. (2024). Social Networks and the Development of Students' Social Competences. Journal of Digital Pedagogy, 3(1), 18-28. ISSN 3008-2021, ISSN-L 3008-2021, https://doi.org/10.61071/JDP.2455 Erih plus
Stanisavljević Petrović, Z., i Marković, M. (2024). Kreativne prakse u razvoju kompetencija budućih pedagoga. DHS – Društvene i humanističke studije, 9(1), 759-782. UDK 371.12-051:37, 37.015.3-057.875, ISSN: 2490-3604 (print), ISSN: 2490-3647 (online) https://doi.org/10.51558/2490-3647.2024.9.1.759 Erih plus
Marković, M., Jeremić, I., & Vujović, M. (2025). Experience of implementing online teaching at the beginning of the Covid-19 pandemic – The mediating role of teaching style, stress resilience of teachers, and other individual variables. Journal of Educational Sciences & Psychology, 15(1), 108-120. ISSN 2247- 6377, ISSN online version 2247-8558 https://jesp.upg-ploiesti.ro/index.php?option=com_phocadownload&view=file&id=764:10&Itemid=16 ESCI i Erih plus
М24 Рад у националном часопису међународног значаја
Mamutović, A., Stanisavljević Petrović, Z., i Marković, M. (2021). Računarske igre u predškolskom obrazovanju – potencijalni rizici iz perspektive vaspitača. Nastava i vaspitanje, 70(1), 37–53. ISSN 0547-3330, UDK 316.644:[004.42:794, DOI: 10.5937/nasvas2101037M
Marković, M. (2022). Dečija okrutnost prema životinjama – specifičnosti, rizični faktori, mogućnosti prevencije. Temida, 25(3), 309-329. ISSN: 1450-6637 DOI: https://doi.org/10.2298/TEM2203309M COBISS.SR-ID 140099335
Marković, M., & Stanisavljević Petrović Z. (2024). Student attitudes toward the use of Facebook in higher education: Implications for the learning experience. CM – Communication and Media 19(1), 3-23. ISSN 2466–541X, ISSN 2466-5452 (Online), COBISS.SR-ID 227945484, https://doi.org/10.5937/cm19-49844
М51 Рад у водећем часопису националног значаја
Станисављевић-Петровић, З. и Цветковић, М. (2012). Модернизација школског система. Култура полиса, 9 (18), 181-196. ISSN 1820-4589 COBISS.SR-ID 287069959 UDK 37.014.3,,(497.11),,20.
Марковић, М. (2014). Ученици као актери у превенцији вршњачког насиља у школи. Специјална едукација и рехабилитација, 13 (2), 237-253. ISSN 1452-7367 COBISS.SR-ID 210906380 UDK 316.624-057-874 37.06:364-636
Марковић, М. (2015). Могућности превентивног деловања наставника у погледу насилничког понашања ученика. Темида, 18 (2), 145-164. ISSN (штампано издање) 1450-6637 ISSN (on line издање) 2406-0941 COBISS.SR-ID 140099335
Марковић, М., Станисављевић Петровић, З., и Мамутовић, А. (2019). Информисаност родитеља о областима рада стручних сарадника у предшколским установама. Настава и васпитање 68(1): 89-106. ISSN 0547-3330 UDK 373.21:37.018.262(497.11); 316.644-055.52:373.21(497.11) https://doi:10.5937/nasvas1901089M 37.064:373.21(497.11)
Manić, I., i Marković, M. (2022). Stavovi nastavnika prema zastupljenosti oblika vršnjačkog nasilja i specifičnim karakteristikama žrtava. Specijalna edukacija i rehabilitacija, 21(4), 269-282. ISSN 1452-7367, ISSNe 2406-1328 COBISS.SR-ID 136628748 UDK 316.644:316.624-057.874(497.11)”2021” DOI https://doi.org/10.5937/specedreh21-36276
Marković, M., Stanisavljević Petrović Z. & Mamutović, A. (2023). The Quality of Nutrition in the Serbian System of Public Preschool Institutions from the Perspective of Parents, Nurses and Preschool Educators. Acta Facultatis Medicae Naissensis, 40(2), 217-231. ISSN 0351-6083 eISSN 2217-2521 UDC: 613.2-053.4 DOI: 10.5937/afmnai40-40455
Марковић, М., и Манић, И. (2023). Уверења наставника о школским програмима превенције вршњачког насиља. Зборник Матице српске за друштвене науке, 187(3), 373-383. ISSN: 0352-5732, UDC: 316.624-057.874:37, DOI:10.2298/ZMSDN2387373M, COBISS.SR-ID: 3360258
Marković, M., Stanisavljević Petrović, Z. i Radovanović, N., (2023). Školska kultura kao polazište za razvoj škole. Univerzitetska misao, 22, 53-63. DOI: 10.5937/univmis2322053M ISSN: 1451-3870, e- ISSN: 2560-4821, UDK: 37.091:37.06 37.014, COBISS.SR-ID 121150220
Marković, M., i Stanisavljević Petrović Z. (2024). Društvene mreže i učenje studenata. Univerzitetska misao, 23, 82-100. ISSN 1451-3870; eISSN 2560-4821UDK: 37.015.3-057.875(497.11); 316.644-057.875:[316.776:077.5(497.11); 159.953.075-057.875:004.774.1(497.11). Kategorija časopisa iz 2023. godine
М52 Рад у истакнутом научном часопису
Marković, M. (2023). Primena društvenih mreža u obrazovanju iz perspektive studenata. Godišnjak Pedagoškog fakulteta u Vranju, 14(1), 35-48. ISSN 2466-3905 UDK: 378.147:004.738.5-057.875 378.147:303.62-057.875 378-057.175 COBISS.SR-ID 221686284
Marković, M., & Stanisavljević Petrović Z. (2024). Social media as an educational support for studying. Media studies and applied ethics, 5(1), 69-84. ISSN 2683-5355; UDK 316.774:378; https://doi.org/10.46630/msae.1.2024.05
Stanisavljević Petrović, Z., i Marković, M. (2024). Iskustveno učenje u visokoškolskoj nastavi iz perspektive studenata. Godišnjak za pedagogiju, 9(1), 31-46. UDK 378.147.88; ISSN 1821-4770; https://doi.org/10.46630/gped.1.2024.2
Petković, K., i Marković, M. (2024). Inkluzivni pristup u prevazilaženju teškoća dvostruko izuzetne dece. Beogradska defektološka škola, 30(1), 25-38. ISSN 0354-8759, ISSN 3042-1969 (Online), UDK: 159.928.23-056.26/.34 376-056.26/.34
Станојевић, А., Станисављевић Петровић, З. и Марковић, М. (2025). Пeрцeпциja вaспитaчa o eфeктимa eдукaтивних рaчунaрских игaрa у oблaсти сoциo-eмoциoнaлнoг рaзвoja дeцe прeдшкoлскoг узрaстa. Норма, 30(1), 23-38. UDK: 373.2.011.3-051:[795‑053.4 DOI: 10.5937/norma30-58568 ISSN, 0353-7129 eISSN,2812-6971
Manić, I., i Marković, M. (2025). Uzroci agresivnog ponašanja dece predškolskog uzrasta i mere intervencije. Godišnjak za pedagogiju, 10(1), 21-32. UDK 316.624-053.4; ISSN 1821-4770; https://doi.org/10.46630/gped.1.2025.2
М53 Рад у научном часопису
Станисављевић-Петровић, З. и Цветковић, М. (2012). Превенција вршњачког насиља у школама у Србији. Актуелности – Часопис удружења стручних радника социјалне заштите Србије, 8 (1-2), 33-45. ISSN 1451-3129 COBISS.SR-ID 177748999 UDK 364.62(497.11)
Stanisavljević-Petrović, Z., Cvetković, M. & Jovanović, A. (2012). Humanisation of the school according to the idea of Paul Freire. FACTA UNIVERSITATIS, Series: Philosophy, Sociology, Psychology and History, 11 (1), 33 – 42. ISSN 1820-8509 UDK 37.014 Freire P.
Stanisavljević-Petrović, Z. & Marković, M. (2014). Partnership between the school and the environment – Teaching outside the classroom. FACTA UNIVERSITATIS, Series: Philosophy, Sociology, Psychology and History, 13 (2), 53-64. ISSN 1820-9495 (Print) ISSN 1820-8509 (Online) COBISS.SR-ID 155246604 UDK371.3
Marković, M. (2015). The family context of children and youths who exhibit violent behavior. FACTA UNIVERSITATIS, Series: Philosophy, Sociology, Psychology and History, 14 (2), 91-113. ISSN 1820-8495 (Print) ISSN 1820-8509 (Online) UDC 316.356.2:316.624 - 053.5/.6
Марковић, М. (2017). Могућности остваривања инклузије у школском контексту. Годишњак за педагогију, 2 (1), 51-62. UDK 376:37.014.3; DOI: https: //doi.org/10.46630/gped.1.2017.06; ISSN 1821-4770; COBISS.SR-ID 174017804
Марковић, М. (2018). Улoгa нaстaвникa у ствaрaњу пoзитивнe климe у oдeљeњу. Годишњак за педагогију, 3 (2), 45-56. UDK 371.213:37.017; DOI: https: //doi.org/10.46630/gped.2.2018.04; ISSN 1821-4770; COBISS.SR-ID 174017804
Станисављевић Петровић, З., Марковић, М., и Мамутовић, А. (2019). Шкoлскa пeдaгoгиja у студиjским прoгрaмимa oснoвних aкaдeмских студиja пeдaгoгиje – aнaлизa силaбусa. Годишњак за педагогију, 4 (1), 47-59. UDK 37.013:371.214]:371(497); DOI: https: //doi.org/10.46630/gped.1.2019.03; ISSN 1821-4770; COBISS.SR-ID 174017804
Marković, M., Mamutović, A. & Stanisavljević Petrović, Z. (2020). Development of intercultural education competencies in teachers. Facta Universitatis, Series: Teaching, Learning and Teacher Education, 4 (1), 47-56. ISSN: 2560-4600 (Print), 2560-4619 (Online), COBISS.SR-ID 241074956 DOI: https://doi.org/10.22190/FUTLTE2001047M, UDC 316.722:37.03; 37.017:316.7; 371.13,
Marković, M., Mamutović, A. & Stanisavljević Petrović, Z. (2020). Some aspects of reform changes in the system of secondary music schools – analysis of relevant literature. Facta Universitatis, Series: Visual Arts and Music, 6 (1), 61-71. ISSN: 2466-2887 (Print), 2466-2895, COBISS.SR-ID 218522636, DOI: https://doi.org/10.22190/FUVAM2001061M, UDC [373.54:78] :37.014.3
Мамутовић, А., Марковић, М., и Станисављевић Петровић, З. (2020). Примeнa сaврeмeнe тeхнoлoгиje у вaспитaњу и oбрaзoвaњу дeцe прeдшкoлскoг узрaстa– прикaз рeзултaтa истрaживaњa из рaзличитих зeмaљa. Годишњак за педагогију, 5 (1), 59–72. DOI: https://doi.org/10.46630/gped.1.2020.04; ISSN 1821-4770; COBISS.SR-ID 174017804
Pavlovic, D., Markovic, М., & Krstic, Т. (2022). Teachers’ beliefs on factors affecting the failure of Roma children. Bulgarian journal of science and educational policy, 16(1), 128-150. ISSN 1313-1958 (print) ISSN 1313-9118 (online) http://bjsep.org/getfile.php?id=343
Stanisavljević Petrović, Z., Mamutović, A., i Marković, M. (2022). Stručna praksa iz Školske pedagogije na osnovnim akademskim studijama iz perspektive studenata. Godišnjak za pedagogiju, 7(2), ISSN 1821-4770 UDK 378-057.875:37.01 DOI: 10.46630/gped.2.2022.1.
М54 Рад у новооснованом научном часопису
Marković, M., Stanisavljević Petrović, Z. & Mamutović, A. (2020). Cyberbullying among school children. Media studies and applied ethics, 1 (2), 7-19. ISSN: 2683-5355, UDK 316.624:004.738.5-053.5, https://doi.org/10.46630/msae.2.2020.01
Marković, M. (2021). Interesovanja studenata pedagogije za pisanje master radova iz oblasti inkluzivnog obrazovanja. Godišnjak za pedagogiju, 6(2), 23-37. ISSN 1821-4770, UDK 378.6:37.046.4]: 376.1-056.26/.36, DOI: 10.46630/gped.2.2021.2
Petrović, G., & Marković, M. (2022). The level of development of students’ digital competencies in the communication domain. Media studies and applied ethics, 3(1), 41-52. ISSN 2683-5355; COBISS.SR-ID 283297804; UDK 371.212:004.5, DOI https://doi.org/10.46630/msae.1.2022.03
М33 Саопштење са међународног скупа штампано у целини
Цветковић, М. (2011). Подстицање просоцијалног понашања ученика као фактор развоја позитивне школске климе. У Јевтић, Б. (Ур.), Вaспитaњe зa хумaнe oднoсe – прoблeми и пeрспeктивe – зборник радова са нaучног скупа сa мeђунaрoдним учeшћeм (стр. 244-253). Ниш: Филoзoфски фaкултeт. ISBN 978-86-7379-233-0 COBISS.SR-ID 188518412 UDK 37.017.7
Цветковић, М. (2012). Неопходност интердисциплинарног проучавања социјално-педагошких феномена. У Димитријевић, С., Миљковић-Бојанић, Е., Захаријевски, Д., Тодоровић, Ј., Јевтић, Б., Марковић, Ј., Поповић-Срдановић, Д., Машовић, Д., Марковић, Д., Павловић, Д. и Благојевић, С. (Ур.), Образовање и савремени универзитет, тематски зборник радова са научног скупа (стр. 119-133). Ниш: Филозофски факултет. ISBN 978-86-7379-266-8 COBISS.SR-ID 194774540 UDK 37.013.42:37.013
Gavrilović, D. & Cvetković, M. (2012). Religious and social elements of celebration of municipal and rural saints’ days in the municipality of Babušnica. In Đorđević, B. D., Gavrilović, D. & Todorović, D. (Eds.), Religion, religious and folk customs on the border(pp. 259–269). Niš: Yugoslav Society for the Scientific Study of Religion. ISBN 978-86-86957-13-9 COBISS.SR-ID 191388428 UDK 316.74:2 398.3
Станисављевић Петровић, З. и Цветковић, М. (2013). Креирање школе као хумане социјалне заједнице. У Максимовић, Г., Милосављевић-Милић, С., Пауновић, Т., Миљковић-Бојанић, Е., Захаријевски, Д., Милићевић, Н., Димитријевић, С., Јевтић, Б., Поповић, Д., Антовић, М., Јовић, Н., Марковић, Д., Вулић, Т., Станковић, С. и Благојевић, С. (Ур.), Хуманизација универзитета, тематски зборник радова са научниг скупа (стр. 169-180). Ниш: Филозофски факултет у Нишу. ISBN 978-86-7379-297-2 COBISS.SR-ID 202316044 UDK 371:37.017.92
Marković, M. & Gavrilović, D. (2014). Cult Places in the Babušnica Region. In Đorđević, B. D., Todorović, D. & Krstić, D. (Eds.), Cult places on the border (pp. 257–263). Niš: Yugoslav Society for the Scientific Study of Religion and Faculty of Mechanical Engineering at the University of Niš. ISBN 978-86-6055-054-7 COBISS.SR-ID 207979788 UDK 27.522(497.11 Babušnica)
Gavrilović, D. & Marković, M. (2015). The cemetery and burial customs in Babušnica. In Đorđević, B. D., Todorović, D. & Gavrilović, D. (Eds.), The cemeteries and burial customs on the border (pp. 156–176). Niš: Yugoslav Society for the Scientific Study of Religion and Faculty of Mechanical Engineering at the University of Niš. ISBN 978-86-6055-068-4 COBISS.SR-ID 215989260 UDK 393(497.11 Babušnica); 718
Marković, M. (2022). Application of blended teaching in schools – preconditions, possibilities and effects. In M. Stanković & V. Nikolić (Eds.), PaKSoM 2021 – Proceedings from 3rd Virtual International Conference Path to a Knowledge Society-Managing Risks and Innovation (pp. 147-153). 15-16. November 2021. (online). Niš: Complex System Research Centre, Mathematical Institute of the Serbian Academy of Sciences and Arts. ISBN: 978-86-80593-72-2, COBISS.SR-ID 57366537
Marković, M., Stanisavljević Petrović, Z., & Pavlović, D. (2025). ChatGPT in Education: Balancing Benefits and Concerns. In L., Gómez Chova, C., González Martínez, & J., Lees (Eds.), The 19th annual International Technology, Education and Development Conference – INTED2025 (pp. 3187-3194), Valencia, Spain, 3rd, 4th and 5th of March 2025. Valencia: IATED Academy. ISBN: 978-84-09-70107-0, ISSN: 2340-1079 https://doi.org/10.21125/inted.2025.0824
М34 Саопшење са међународног скупа штампано у изводу
Cvetković, М. Peers as support to education of hyperactive children, 12th International conference of BASOPED – Inclusive education in the Balkan countries: Policy and practice. Ohrid, 25-27 June 2009. ISBN 978-608-4508-22-9 COBISS.MK-ID 78401290
Цветковић, М. Подстицање просоцијалног понашања ученика као фактор развоја позитивне школске климе. Вaспитaњe зa хумaнe oднoсe – прoблeми и пeрспeктивe, научни скуп са међународним учешћем. Ниш, Филoзoфски фaкултeт, 17-18. септембар 2010. ISBN 978-86-7379-197-5 COBISS.SR-ID 178098188
Цветковић, М. Неопходност интердисциплинарног проучавања социјално-педагошких феномена. Наука и савремени универзитет, научни скуп са међународним учешћем. Ниш, Филозофски факултет, 10-11. новембар 2011.
Станисављевић Петровић, З. и М. Цветковић. Креирање школе као хумане социјалне заједнице. Наука и савремени универзитет, научни скуп са међународним учешћем. Ниш, Филозофски факултет, 16-17. новембар 2012. ISBN 978-86-7379-264-4 COBISS.SR-ID 194791436
Marković, M. (2016). Bullying prevention and intervention action of the school – ranges and limitations. In Dimitrijević, B. (Ed.), 12th International Conference DAYS OF APPLIED PSYCHOLOGY 2016 – Abstract book (pp. 45). Niš: Filozofski fakultet (Departman za psihologiju). ISBN: 978-86-7379-422-8
Maркoвић, M. и Стaнисaвљeвић Пeтрoвић, З. (2016). Шкoлскa пeдaгoгиja кao студиjски прeдмeт нa висoкoшкoлским устaнoвaмa у Србиjи. У Димитриjeвић, Б. (Ур.), Нaукa и сaврeмeни унивeрзитeт 6. Књигa рeзимea, стр. 122-123. Ниш: Филoзoфски фaкултeт. ISBN: 978-86-7379-431-0
Марковић, М. (2017). The application of sociometry in the field of education – achievements and limitations. In Đigić, G. (Ed.), 13th International Conference DAYS OF APPLIED PSYCHOLOGY 2017 – Book of abstracts (pp. 20). Niš: Faculty of Philosophy, Department for Psychology. ISBN: 978-86-7379-458-7
Maркoвић, M. (2017). Развој компетенција наставника за инклузивно образовање. У Ђигић, Г.(Ур.), Нaукa и сaврeмeни унивeрзитeт 7 – Књигa рeзимea (стр. 84). Ниш: Филoзoфски фaкултeт. ISBN: 978-86-7379-465-5
Марковић, M. (2021). Идентификација и инклузија даровитих ученика у настави језика и књижевности. У Снежана Гудурић и Јована Марковић (Ур.) Језици и културе у времену и простору – програм и књига апстраката (стр. 101). Нови Сад: Филозофски факултет. ISBN 978-86-6065-675-1 UDK 811.1(048.3); 811.163.41:811.1(048.3); 821.09(048.3); 008(048.3) COBISS.SR-ID 66358537https://digitalna.ff.uns.ac.rs/sadrzaj/2021/978-86-6065-675-1
Marković, M. (2022). Cyberbullying among students – are students with special needs a particularly vulnerable group?. In 12th International Scientific Conference The Bridges of Media Education – book of abstracts (pp. 21). Novi Sad: Faculty of Philosophy. ISBN 978-86-6065-699-7 COBISS.SR-ID 66358537 UDK 316.773.4-056.24; 316.472.4:004.738.5]-057.87
М61 Предавање по позиву са скупа националног значаја штампано у целини
Vujović, M., Marković, M., i Mitrović, M. (2022). Društvene mreže u obrazovanju – perspektiva studenata Filozofskog fakulteta u Nišu. U Štrangarić, S., Cvijetić, M. i Šumonja, M. (Ur.), Digitalni mediji, kultura i obrazovanje: konteksti, značenja (str. 66−83), Sombor: Pedagoški fakultet, 24. Septembar 2022. ISBN-978-86-6095-114-6 COBISS.SR-ID 111844873
Marković, M. (2022). Obrazovanje dece u školama za bezbedno korišćenje interneta. U Štrangarić, S., Cvijetić, M. i Šumonja, M. (Ur.), Digitalni mediji, kultura i obrazovanje: konteksti, značenja (str. 84−97). Sombor: Pedagoški fakultet, 24. Septamber 2022. ISBN-978-86-6095-114-6 COBISS.SR-ID 111844873
Marković, M. (2024). Alternativno obrazovanje i mladi u riziku. U R. Šimonji Černak & M. Jelić (Ur.), Alternativa i obrazovanje (alternativno obrazovanje i alternativno u obrazovanju (str. 24−38). Sombor: Pedagoški fakultet. 28.9.2024. štampano: ISBN 978-86-6095-132-0, elektronsko: ISBN 978-86-6095-133-7; COBISS.SR-ID 160503817
М63 Саопштење са скупа националног значаја штампано у целини
Марковић, M., и Мамутовић, А. (2022). Класична наспрам онлајн наставе у високом образовању – перцепције студената друштвено-хуманистичких наука. У Д. Станојевић (Ур.), Имплементација нових технологија у образовни систем (стр. 98−111), 26.11.2021. Врање: Педагошки факултет. ISBN 978-86-6301-047-5 COBISS.SR-ID 79863305 UDK: 378.147:003.62-057.87 371.3:37.018.43
Марковић, M. (2022). Примена комбиноване наставе у високом образовању. У Д. Станојевић (Ур.) Имплементација нових технологија у образовни систем (стр.112−120), 26.11.2021. Врање: Педагошки факултет. ISBN 978-86-6301-047-5 COBISS.SR-ID 79863305 UDK: 378.147 37.018.43 371.3